نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

چطور با نرم افزار CRM24 پیگیری های مشتریان برای فروش را انجام دهم؟

22 تیر 1399 توسط سعید جمالی

پیگیری های مشتری برای فروش!؟ما در این مقاله قصد داریم نحوه پیگیری مشتریان را در نرم افزار CRM24 توضیح دهیم و همین طور 4 نکته طلایی و 7 تاکتیک برای پیگیری بهتر را توضیح خواهیم داد.

همان طور  که می‌دانید مهم ترین و عامل اصلی افزایش فروش پیگیری است. شما با پیگیری می‌توانید مشتریان احتمالی را به مشتری وفادار تبدیل کنید. به این شکل می‌توانید فروش خودتان را به حداکثر برسانید. لطفا چند لحظه به آمار زیر توجه کنید:

48 درصد از فروشنده‌ها هرگز مشتری خود پیگیری نمی‌کنند.
25درصد از فروشنده‌ها دو بار با مشتری تماس می‌گیرند.
12درصد از فروشنده‌ها سه بار با مشتری تماس می‌گیرند.
و تنها 10درصد از فروشنده‌ها چهار بار با مشتری تماس می‌گیرند.
2درصد از فروش‌ها با اولین تماس به نتیجه می‌رسد.
3درصد از فروش‌ها با دومین تماس به نتیجه می‌رسد.
5درصد از فروش‌ها با سومین تماس به نتیجه می‌رسد.
10درصد از فروش‌ها با چهارمین تماس به نتیجه می‌رسد.
اما 80درصد از فروش‌ها با پنجمین تماس به نتیجه می‌رسد.
این آمار به خوبی اهمیت پیگیری مشتریان برای فروش را به ما نشان می‌دهد.

چطور با نرم افزار  ‏CRM24 پیگیری‌ها را انجام دهم؟

برای پیگیری مشتریان در نرم افزار CRM24 دو راهکار وجود دارد. راهکار اصلی که ما توصیه می‌کنیم از این روش استفاده کنید به این صورت است که:

راهکار اول:

شما در هر قسمت که قرار است با مشتری ارتباط برقرار کنید گزینه‌ای را به اسم فعالیت‌ها می‌بینید. در این قسمت می‌توانید تمام جلسه‌ها، تماس‌های تلفنی و … را در قالب رویداد‌ یا وظیفه تنظیم کنید. به این صورت که شما یک تاریخ و ساعت برای شروع و پایان، یک اسم، اولویت و نوع رویداد یا وظیفه را مشخص می‌کنید.

همه قسمت‌ها را شما می‌توانید برای کسب‌وکار خودتان شخصی سازی کنید و با توجه به کسب‌وکار خودتان اون را تغییر بدید.

بعد از تنظیم تاریخ و ساعت پیگیری شما این اطلاعات را در تقویم می‌توانید مشاهده کنید. زمانی که شما پیگیری را انجام دادید می‌توانید در تقویم و فقط با یک کلیک آن را تبدیل به انجام شده کنید.

حال ممکن است که شما باید کاری را برای این مشتری انجام دهید. وارد قسمت فعالیت‌ها بشوید و یک وظیفه ایجاد کنید. برای ایجاد وظیفه یک تاریخ و ساعت شروع و یک تاریخ پایان دارد. شما به وسیله قسمت وظیفه‌ها می‌توانید کارهایی که قرار هست انجام دهید را مشخص کنید. به عنوان مثال شما می‌خواهید که پیش فاکتوری را ارسال کنید.

به سادگی شما می‌توانید مشخص کنید که در چه تاریخی قرار است این کار را انجام دهید. سپس اولویت و مرحله آن را انجام می‌دهید. به همین سادگی!!!



 زمانی که شما یک وظیفه ایجاد می‌کنید می‌توانید آن را در ماژول تقویم و در قسمت برنامه روزانه مشاهده کنید. همچنین شما می‌توانید در قسمت وظیفه‌ها در کنار ماژول مرکز پیام مشاهده کنید. در قسمت وظیفه‌ها شما تمام کارها را با توجه به مرحله و اولویت یندی که دارند می‌توانید مشخص کنید.

راه دوم پیگیری که زیاد اصولی نیست!!!

شما در قسمت‌هایی که قرار هست پیگیری صورت گیرد مثل سرنخ‌های فروش و فرصت فروش یک فیلد تاریخ ایجاد می‌کنید و در صورت تمایل تیک فیلد کلیدی آن را فعال می‌کنید. که در این صورت شما این فیلد را در قسمت فیلد‌های کلیدی مشاهده می‌کنید.

 بعد از ساخت این فیلد می‌توانید یک لیست در آن ماژول ایجاد کنید و پیگیری‌های خودتان را از آن قسمت مشخص کنید. همچنین شما می‌توانید گزارشی تهیه کنید و تمام پیگیری‌های که قرار است انجام دهید در هفته را مشاهده کنید. همان طور که گفته شد این راهکار اصولی نیست و بهتر است برای ارزیابی بهتر از روش قبلی استفاده کنید.

چهار نکته طلایی درباره پیگیری:

پیگیر باشید
برای شما تفاوتی نداشته باشد که مشتری از شما خرید کرده باشد یا خیر. به صورت منظم پیگیر مشتری باشید. اگر از شما خرید کرده باشد باید ارتباط برقرار کنید و مشخص کنید که آیا از شرایط راضی هست با خیر. در صورتی هم که خرید نکرده باشد به دنبال علت آن باشید و به مشتری مشاوره درست ارائه کنید.

زمانی که شما به یاد مشتری خود هستید مشتری هم دلیلی برای به یاد داشتن شما دارد. درصورتی که شما پیگیر مشتری نشوید و از رضایت مشتری خود اطلاع نداشته باشید. مشتری هم دلیلی بر وفاداری به شما ندارد.

برنامه‌ریزی کنید
برای تمامی ارتباط‌هایی که با مشتری برقرار می‌کنید نقشه‌ای داشته باشید و بدانید که می‌خواهید به او چه اطلاعاتی بدهید. زمانی که شما با برنامه‌ریزی و آمادگی قبلی با مشتری ارتباط می‌گیرید در مرحله اول شما از اعتماد به نفس کافی برخودار هستید. زمانی که شما با اعتماد به نفس با مشتری صحبت می‌کنید مشتری احساس اطمینان بیشتری به شما دارد.

اگر برنامه‌ریزی نداشته باشید و نقشه‌ای برای این کار نداشته باشید با استرس با مشتری برخورد می‌کنید و این حس را به مشتری انتقال می‌دهید.

برنامه‌ریزی زمانی
شما باید برای ارتباط که می‌خواهید با مشتری برقرار کنید برنامه داشته باشید. شما باید زمانی با مشتری ارتباط بگیرید که مزاحمتی برای او ایجاد نکنید. برای این که به خوبی بتوانید مدیریت زمان داشته باشید به سادگی و دوستانه از مشتری سوال کنید که چه زمانی تماس بگیرید که مزاحمتی برای او ایجاد نکند.

به همین سادگی می‌توانید زمان خودتان را مدیریت کنید و رضایت حداکثری مشتری را داشته باشید. زمانی اگر شما با پیگیری که انجام می‌دهید مزاحم مشتری بشوید علاوه بر این که مشتری از شما خرید نمی کند. مشتری این نارضایتی خودش را بقیه دوستان و آشنایان خودش خبر می‌دهد و برای برند شما تبلیغ منفی می‌کند.

مشکلات، فرصت هستند
حتما شنیده اید که فرصت‌ها از دل مشکلات ایجاد می‌شوند. شما با یک پیگیری که از مشتری ناراضی خود انجام می‌دهید از نقاط ضعف کسب‌وکار خود آگاه می‌شوید. اگر هر مشتری ناراضی یک نکته هم به شما بگوید و شما این مشکل را حل کنید. بعد مدتی تبدیل به کسب‌وکاری بی رقیبی می‌شوید که  بیشتر نقاط ضعف خودش را حل کرده است.

تاکتیک‌های پیگیری:

شناسایی بهترین روش پیگیری
شما باید از مشتری بهترین روش ارتباط را بپرسید. از مشتری بپرسید که از چه راهی بهتر هست که با او ارتباط بگیرید . مثلا از مشتری بپرسید که بهتر است تماس بگیرم یا فکس ارسال کنم یا هر روش دیگر را مشخص کنید. همچنین که قبلا توضیح داده شد بهترین زمان هم مشخص کنید.

تعیین مرحله بعدی
در هر بار که با مشتری ارتباط برقرار می‌کنید مرحله بعدی را مشخص کنید. زمانی که تماس شما رو به پایان است حتما مشخص کنید که در مرحله بعدی قرار هست چکاری را باید انجام دهید. با تاییده گرفتن از مشتری، مشتری می‌داند قرار است چه کاری را انجام دهد و از سر درگمی خارج می‌شود و خودش را برای قسمت بعد آماده می‌کند.

یادآوری
در اول صحبت و بعد از باز کردن یخ جلسه خلاصه‌ای از اطلاعات گذشته به مشتری بدهید. اینگونه مشتری در صورتی که فراموش کرده باشد به یاد خواهد آورد و همچنین این احساس در او ایجاد می‌شود که مشتری برای شما ارزشمند است.

مکالمه خودتان را می‌توانید این گونه شروع کنید که سلام جناب دکتر مهدوی همان طور که در جلسه قبل به بررسی مشخصات محصول پرداختیم و در این جلسه قصد داریم پورپوزال شما را در 10 دقیقه بررسی کنیم و در صورتی که شما هر گونه سوال داشتید در خدمت شما باشیم.

حتما سر وقت تماس بگیرید
سر وقت تماس گرفتن شما نشان دهنده مسئولیت پذیری شما است. این احترام و سرعت عملی که از خودتان نشان می‌دهید موجب اعتماد مشتری می‌شود و شخصیت و کیفیت شما و شرکت‌تان را نشان می‌دهد.

از اشتباه دیگر فروشندگان درس بگیرید
معمولا فروشندگان از سوالات تکراری استفاده می‌کنند. این سوالات تکراری موجب کاهش فروش می‌شود چون مشتری شما فکر می‌کند شما هم می‌خواهید مثل بقیه فقط جنس و خدمت خودتان را بفروشید. سوالات مثل :

برای پیگیری پیش فاکتور ارسال شده برای شما تماس گرفتم.
تماس گرفتم ببینم احیانا مشکل یا سوالی ندارید؟
تماس گرفتم فقط ببینم آیا ایمیل من را دریافت کردید یا خیر؟
دلیل پیگیری من این بود که ببینم آیا نتیجه نهایی را گرفته اید یا خیر؟
هنگامی که با مشتری صحبت می‌کنید کمی خلاقیت داشته باشید. این جملات را به صورت خلاقانه تر به کار ببرید. مثلا :

آیا می‌توانم در تصمیم مهایی به شما کمک کنم؟
جهت مشاوره تماس گرفتم؟
ایمیل من را خواندید لطف می‌کنید نقاط قوت و ضعف شا بهم بگید؟
هدف گذاری داشته باشید
حتما برای خودتان هدف مشخص کنید. هدف شما باید واقع بینانه باشد. داشتن هدف به شما کمک می‌کند که با انگیزه و در مسیر درست حرکت کنید. داشتن هدف درست خیلی خیلی به شما کمک می‌کند.

ثابت قدم و محکم باشید ولی مزاحم نباشید
همیشه هنگام تماس با مشتری با مقاومت‌هایی مواجه می‌شوید ولی شما باید در برابر این مقاومت‌ها ایستادگی کنید نه به صورتی که شما به عنوان یک مزاحم شناخته شوید بلکه باید به صورتی این کار را کنید که مشتری فکر کند شما مشاورش هستید.
 

 نظر دهید »

دورکاری-کرونا

21 تیر 1399 توسط سعید جمالی

دورکاری-کرونا

نرم افزار دورکاری برای مدیریت کسب و کار
دورکار، همان‌طور که از اسم‌اش پیدا است به فعالیت دور از محیط کار مربوط می‌شود. ‏این یکی از روش‌های انجام کار است که به حرفه‌ای‌ها اجازه می‌دهد به دور از محیط ‏کار و به صورت آنلاین، کار کنند. در این روش معمولا افراد در خانه کار می‌کنند و به صورت آنلاین با نرم افزار دورکاری اطلاعات و ارتباط‌های خود را برقرار می‌کنند.‏

در این روش افراد به جای این که هر روز مسیر محل کار و خانه را طی کنند و پشت میز ‏از قبل مشخص شده‌ای بنشینند در خانه یا هر کجا که راحت تر هستند کار می‌کنند و به صورت آنلاین ‏پروژه که در دست دارند را انجام می‌دهند.‏

شرکت دانش بنیان داده پرداز پونه، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی موفق به طراحی نرم افزار مدیریت ارتباط  ‏با مشتری مبتنی بر پردازش ابری برای مدیریت تمام بخش‌های کسب‌وکار در شرایط دورکاری نموده است.‏

چگونه نر‌م‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری ( ‏CRM24) می‌توانند امکان ‏دورکاری را در کسب‌وکار شما ایجاد کنند؟؟؟!‏

برخی امکاناتی که نرم افزار CRM24 برای دورکاری فراهم کرده عبارتند از:

1. ذخیره و دسته بندی اطلاعات
2. دسترسی از طریق اینترنت و به صورت آنلاین
3. قابلیت مشاهده اطلاعات در گوشی هوشمند
4. ارتباط راحت با همکاران، تیم خود و دیگر تیم‌ها
5. کاربری ساده و راحت
6. ارتباط یکپارچه با راه‌های ارتباطی تلفن ویپ، پیام کوتاه، ایمیل، تلگرام و فکس
7. امکان اتوماتیک و خودکار کردن کارهای تکراری
8. قابلیت اتصال به بقیه نرم افزارهای مدیریتی
9. برنامه ریزی کارهای روزانه

10. ….

بهره‌وری بیشتر، رویای من اینه :‏

برای این که افراد و سازمان‌ها بتوانند از مزایای دورکاری استفاده کنند نیاز هست که ‏ابزارهایی در اختیار داشته باشند. شما نیاز به نرم افزاری دارید که اول اطلاعات مشتری، ‏اطلاعات قبلی تماس،قابل دسترسی از طریق اینترنت، مکالمه با همکاران و دسترسی به موجودی انبار و … داشته ‏باشید. ‏

نرم افزار CRM24 اینگونه تیم شما را به هم متصل می‌کند و موجب می‌شود که تیم شما بتوانند هر کجا که هستند با کاربری راحت کارهای خود را پیگیری کنند و با یک دیگر همکاری کنند.

اینگونه شما به کمک انعطاف پذیری نرم افزار می‌توانید:

در خانه کار کنید.
با تیم خود به سرعت ارتباط برقرار کنید.
پیشرفت کارهای را ببینید.
برای همکار خود وظیفه ایجاد کنید.
آنلاین به اطلاعات دسترسی داشته باشید.
…….
همه اطلاعات در خانه در دسترس شما :

نرم‌افزار ‏CRM24 زیرساختی را در اختیار شما قرار می‌دهند که تمامی ‏ارتباط‌ها و تعامل‌های انجام شده با مشتریان‌تان را به صورت یکپارچه در آن ذخیره می‌کنید. از زمانی که شما یک ‏مشتری بالقوه یا سرنخ را شناسایی می‌کنید، می‌توانید پروفایلی برای او تشکیل دهید و پس از تبدیل شدن به ‏مشتری بالفعل، همه خریدها و خدمات ارائه شده به او را با این نرم‌افزار، مدیریت کنید. ‏

احتمالا این سوال پیش آمده که با توجه به این که کارمندان در خانه و به صورت اینترنتی کار می‌کنند و هیچ نظارتی برای آن‌ها وجود ندارد و اطلاعات به صورت یکپارچه در اختیار همه قرار می‌گیرد، اطلاعات شرکت شاید مورد سوء استفاده قرار بگیرد. یا شما می‌خواهید بعضی تیم‌ها به اطلاعات خاصی دسترسی نداشته باشند؟

شما با چند کلیک ساده می‌توانید تمام دسترسی‌ها را برای کارمندان و تیم‌ها مشخص کنید.

راه‌های ارتباطی با کارمندان و مشتریان:

یکی از مزایای مهم نرم‌افزارهای ‏CRM24 این است که قابلیت یکپارچه‌سازی با ‏کانال‌های ارتباطی مانند پنل پیامک، ایمیل، مرکز تماس تلفنی، فکس و حتی بعضی از شبکه‌های اجتماعی را ‏دارند. به این معنی که برای ارسال پیامک یا ایمیل، نیازی به ورود به پنل‌های مربوطه نیست و از داخل نرم افزار ‏می‌توانید پیام‌های پارامتریک و سفارشی‌شده با نام و اطلاعات مشتریان و همکارتان ارسال کنید.‏

این راه‌های ارتباطی به شما کمک می‌کنه که به بهترین شکل ممکن با همکارها خود در خانه به صورت یکپارچه و آنلاین ارتباط برقرار کنید و به سادگی انتقال اطلاعات را انجام دهید.

مزیت دیگر نرم افزارهای ‏CRM24 ، قابلیت یکپارچه شدن با ابزارهای مرکز ‏تماس (‏VoIP‏) است. به این صورت که می‌توانید خطوط تلفن محل کارتان را به سخت‌افزارهای مرکز تماس متصل ‏کنید. با استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها، در هر نقطه از دنیا می‌توانید متوجه بشوید که چه کسی با شما تماس گرفته است و با یک کلیک می‌توانید اطلاعات مشتری را مشاهده کنید. در این ‏روزها که شرکت‌ها با محدودیت حضور فیزیکی کارکنان مواجه هستند، این ابزار به خوبی امکان ‏دورکاری را فراهم می‌کند. ‏

تمام چیزی که لازم داری در مورد دورکاری بدانید ‏:

برای بسیاری از مردم، دورکاری، یک کار سخت و دشوار است. دورکاری به شما این امکان را می‌دهد ‏که زمان بیشتری داشته باشید و بر روی کار‌هایی که در حالت عادی نمی‌توانید انجام دهید تمرکز ‏کنید.‏

اما اگر به دورکاری عادت نداشته باشید و ناگهان از شما خواسته ‌شود که دورکاری کنید، کمی ‏احساس عجیب می‌کنید و چالشی‌ پیش‌روی خود می‌بینید‎.‎‏ حس می‌کنید نمی‌توانید در خانه کار ‏کنید و یا به خودتان می‌گویید: “چه کسی آخه در خانه کار می‌کنه”.‏

ما از همان روز اول طرفداران پر حرارت کار کردن از راه دور بوده‌ایم، چون می‌دانیم که استخدام ‏کارکنان از راه دور به این معنی است که ما می‌توانید بهترین استعداد را از سراسر کشور جذب کنیم، ‏به تیم خود انعطاف‌پذیری لازم برای انجام کار بزرگ را بدهیم (‏و تعادل مناسبی در زندگی کاری ‏داشته باشیم)‏، و بر این باوریم که اعتماد به تیم، کلید موفقیت است.

 به همین منظور چه شما هر ‏روز دورکاری کنید و چه فقط زمانی که نیاز دارید، ما چند نکته ساده گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند کار ‏از راه دور را برای شما آسان‌تر کند‎. ‎

تسلط بر هنر دورکاری

 بارت را ببند!!

اگر به طور منظم در یک فضای کاری هستید، عادت کنید که تجهیزات مورد نیاز خود را هر شب ‏باخود به خانه بیاورید‎. ‎ به عنوان مثال زمانی که کارتان تمام شد، به یاد داشته باشید که لپ‌تاپ، شارژر و هر چیز ‏دیگری که ممکن است نیاز داشته باشید را جمع آوری کنید. اینگونه قادر خواهید بود بی نیاز برای کار ‏در خانه دسترسی داشته باشید و انعطاف پذیری شما را بیشتر می‌کند.‏

تنظیم زمان شروع و زمان پایان (برنامه‌ریزی)‏

زمانی که دورکاری می‌کنید، به راحتی می‌توانید بدون بازده‌ای باشید.‏‎ ‎اما برای اینکه واقعا کارآمد ‏باشید، مهم است که تا حد ممکن به یک برنامه روتین خود پایبند باشید.‏‎ ‎تنظیم یک زمان شروع و ‏یک زمان پایانی برای روز کاری به شما کمک می‌کند تمرکز کنید. زمانی که شما یک ساعت شروع و ‏پایان می‌گذارید مطمئن می‌شوید انرژی لازم برای انجام یک کار را گذاشته‌اید و بازده‌ای خود را ‏تعیین کنید.

بلند شو، لباست رو بپوش ‏

با وجود اینکه ممکن است خانه را ترک نکنی، کاره‌‌های روزمره خود را طوری ادامه بدهید که انگار یک ‏روز عادی است.‏‎ ‎سر ساعت از خواب بیدار بشید، دوش بگیر، لباس بپوش، صبحانه بخورید و …‏‎ ‎با اینکه ‏ممکن است از روال معمول خود خارج باشید، اما این کار همچنان به شما این امکان را می‌دهد که ‏چیزهایی که می‌توانید کنترل کنید را کنترل کنید و شما برای روز کاری آماده باشید ( برای هر گونه تماس ‏ویدئویی غافلگیر کننده با همکاران یا مشتریان).‏

تمرکز کنید ‏

کار کردن خارج از دفتر کار و دور از تیم می‌تواند یک فرصت عالی برای رسیدن به حجم کاری مناسب ‏برای شما باشد، فقط به نظم و انضباط نیاز دارید‎. ‎

تهیه یک لیست از کارهایی که باید در روز انجام دهید و وظایف و اولویت‌بندی به شما این امکان را ‏می‌دهد که برروی کارهایی که دارید تمرکز کنید در آخر روز دست آوردهای خود را مشخص کنید. ‏آنچه که در روز به دست آورده‌اید به شما کمک خواهد کرد تا مسئول‌پذیرتر  و با انگیزه به کار خود ‏ادامه دهید.‏

وقت استراحت ‏

شما باید زمان ناهار خود را مشخص کنید و حتما برای خود زمان‌های استراحتی تعیین کنید. اینگونه ‏می‌توانید مشخص کنید برای یک کار چه میزان زمان صرف کرده‌اید. گرفتن مرخصی زمانی که ‏دورکاری می‌کنید نیز به اندازه زمانی که در دفتر کار هستید ضروری است

در طول روز اگر نیاز دارید یک لحظه راه بروید تا کمی هوای تازه تنفس کنید حتما اینکار را انجام ‏دهید و حتما فراموش نکنید که غذا بخورید‎! ‎

تماس بگیرید

اگر به دیدن افراد به صورت روزانه عادت دارید، کار از راه دور می‌تواند باعث شود که شما احساس ‏انزوا بکنید‎. ‎در طول روز کاری با استفاده از چت، تماس و یا پلت فرم پیام‌رسانی فوری با همکاران ‏خود در تماس باشید.‏‎ ‎این کار نه تنها به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که هنوز به عنوان یک تیم با ‏هم‌کار می‌کنید و افسرده نمی‌شوید. حس بهتری نسبت به کاری که انجام می‌دهید هم خواهید ‏داشت.‏

دورکاری برای چه مشاغلی مناسبه:‏

دورکاری برای تمام مشاغلی که با تکنولوژی سر و کار دارند مناسب است. اگر کاری داری که ‏نیاز نیست از بقیه همکارات سوال کنی و حضور فیزیکی نیاز نداره دورکاری برای شما خیلی ‏مناسب است.‏

اگر کارکنانی داری که وظیفه‌شناس، مسئولیت‌پذیر و به معنای واقعی خویش ‏فرماست و نیازی نداره که بهش بگی چه کاری بکنه، با خیال راحت این نیروتو دورکار ‏کن. ‏

شما باید برای شغل‌هایی که دورکاری کار می‌کنند معیارهایی برای اندازه‌گیری قرار بدید. ‏این میزان و اندازه‌گیری در سازمان‌های مختلف متفاوت است. فرض کنید کاری به ‏صورت پروژه‌ای است. کارمندتان می‌تواند میزان پیشرفت و اسنادی که برای پروژه ‏هست را عصر به عصر یا هفته به هفته یا ماه به ماه برای شما ارسال ‏کنه. کاملا بستگی به شما داره. ‏

ویژگی افراد دورکار:‏

افرادی که کاملا توانمند، خوداتکا و آگاه به مسائل هستند می‌توانند در سیستم دورکاری ‏موفق باشند. افرادی که نیاز به تایید مکرر مسئول و پرسشگری ندارند و می‌توانند ‏امکانات که نیاز دارند را در خانه استفاده کنند می‌توانند از دورکاری استفاده کنند. ‏

البته ما در نرم افزار ‏CRM24 امکانی را فراهم کردیم که شما اگر نیاز به تایید داشته باشی ‏یا فرایندی نیاز به تایید داشت، کافی هست قسمت تأییده‌ها را فعال کنی. همین !!!!!‏

نرم افزار CRM24

شرکت دانش بنیان داده پرداز پونه در کنار فروش نسخه‌های نصبی، نسخه‌های ابری (کلود) هم ارائه می‌دهد. به این معنی که ‏شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌‌ای کمتر از 30 هزار تومن در ماه به ازای هر کاربر، یک اکانت بر روی نسخه‌ ابری ‏نرم‌افزار خریداری کنید و از هر کجا، با یک مرورگر به تمامی امکانات نرم افزار دسترسی داشته باشید. درست ‏همانطور که ایمیل یاهو یا جیمیل خودتان را چک می‌کنید. ‏

شاید برایتان جالب باشد بدانید در زمان اعمال محدودیت‌های اینترنت در آبان ماه سال 1398 که حتی به وب‌سایت شخصی ‏هم دسترسی نداشتیم، داده‌های مشتریانمان از طریق نسخه‌های ابری نرم افزار ‏CRM24‎ در دسترس بودند. این مجوز توسط نهادهای نظارتی به شرکت‌های نرم‌افزاری ارائه شده ‏بود. ‏

اگر شما تا کنون در کسب‌وکارتان از راه‌کارهای نرم‌افزاری ‏CRM‏ استفاده نکرده‌اید و  شرایط مثل کرونا و …، باعث ایجاد ‏اختلال در ارتباط با همکاران و مشتریان‌تان شده است، خالی از لطف نیست که نگاهی به نسخه‌های دموی ‏نرم‌افزاری ‏CRM24‎ بیاندازید و به صورت رایگان شروع کنید.‏

 
 نظر دهید »

فرآیند فروش و علت نیاز کسب و کار به خودکار کردن فرآیند فروش

21 تیر 1399 توسط سعید جمالی

فرآیند فروش در کسب و کار ها زمانی که به صورت خودکار انجام شود نتایج مثبتی برای کسب و کار دارد. که در ادامه برخی از این نتایج را ذکر می کنیم.

تیم فروش شما قادر به پیگیری و ارتباط با مشتریان در زمان مناسب هستند این موضوع تاثیر بیشتری روی مشتری دارد، تیم فروش می توانند برنامه کاری خود را برنامه ریزی کنند و به صورت خودکار انجام دهند بنابرین هرگز تماس یا جلسه ای را از دست نخواهند داد و مهم تر از آن مدیران فروش می توانید تمام فعالیت فروش را مشاهده و مدیریت کنید.
 
اطلاعات مشتری یکپارچه و متمرکز است
اطلاعات مشتری را می توانیم در وب سایت، یاداشت های فروش، ایمیل و اکسل تجزیه تحلیل و دنبال کنیم، زمانی که فرآیند فروش به روش های فوق دنبال می شود بسیاری از اطلاعات از بین می رود. ولی زمانی که فرآیند فروش به صورت اتوماتیک و خودکار انجام شود هرگز یاداشت یا تعاملی از مشتری را از دست نمی دهید.

زمانی که از فرآیند فروش خودکار در نرم افزار CRM پونه استفاده می کنید، تمام اطلاعات مشتری مانند تماس، ایمیل، یاداشت ها، تعاملات و پی گیری ها و … یکپارچه و متمرکز هستند.

شناخت کامل از مشتری
داشتن پروفایل برای هر مشتری باعث شناخت مشتری می شود، با کلیک روی هر مشتری شما اطلاعات تماس، یاداشت هایی که از ارتباطات قبلی با مشتری دارید، ایمیل ها، پی گیری ها، علاقه مندی ها و تمام اطلاعات مورد نیاز برای پی گیری مجدد را دارید. با داشتن پروفایل مشتری و اطلاعات و شناخت کامل از مشتری شما می توانید محصولات مورد نیاز مشتری را معرفی کنید و مراحل فروش و ارتباط بلند مدت را قدم به قدم پیش ببرید.

تیم فروش هماهنگ و توانمند
راه حل اتوماسیون فروش باعث هماهنگی و همکاری تیم فروش و حتی همکاری و رقابت بین بخش فروش و تولید برای افزایش اثر بخشی می شود.

مدیران حتی قادر به گزارش گیری از عملکرد تیم فروش در دوره زمانی و مقایسه دو تکنیک فروش در کنار هم و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت و بهینه کردن فرآیند فروش طبق نقاط قوت هستید.

اتوماسیون فروش اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری می کند و تیم فروش شما را قادر می سازد که در زمان مناسب و با اطلاعات کامل، با مشتری ارتباط برقرار کند که باعث افزایش فروش و ایجاد روابط بلند مدت با مشتری
می شود.

 

 
 نظر دهید »

7 استراتژی اساسی بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

21 تیر 1399 توسط سعید جمالی

استراتژی !!!!! همه ما می‌دانیم که بازاریابی و فروش برای همه مشاغل ضروری است. حفظ بقاء و سودآوری سازمان‌ها در دنیای کسب‌وکار امروزی در گرو عملکرد حساب شده واحد بازاریابی و فروش است. علت همین این است که سازمان‌ها و کسب و کارها هیچ استراتژی ندارند.

ما در CRM24 با انواع مشاغل روبرو هستیم. بیشتر آنها نگران رشد  و فروش خود هستند، اما هیچ یک از آن‌ها برنامه منظمی برای بازاریابی و فروش خود ندارند. چه شرکت بزرگ اینترنتی باشند و چه زنجیره ای جدید از بستنی‌های فروشی‌ها. شرکت‌ها بهایی به بازاریابی و فروش خود نمی‌دهند.

از آنجایی که بازاریابی برای استارتاپ‌ها یک مورد بسیار مهم است، ما قصد داریم هفت استراتژی اساسی بازاریابی و فروش که کسب‌وکارهای تازه تأسیس به آن نیاز دارند را معرفی کنیم. شما باید بازاریابی مناسبی در ابتدا کار داشته باشید تا بتوانیدمشتری جدید را از طریق دهان به دهان جذب کنید. تا زمانی که این اتفاق نیفتد. باید استراتژی‌های بازاریابی و فروش زیر را در اولویت قرار دهید تا بتوانید اسم شرکت خود را در بین بازار هدفتون پخش کنید.
 
1. استراتژی ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی)

بازاریابی نامه الکترونیکی یا ایمیل مارکتینگ یک استراتژی اساسی برای جذب مشتری است که به استارتاپ‌ها (کسب‌وکارهای کوچک و در حال توسعه) این اجازه را می‌دهد که با هزینه کم یا بدون هزینه است از این بازاریابی استفاده کنند. ایمیل مارکتینگ به بیان دقیق‌تر به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی، ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود، این ایمیل‌ها معمولاً محتوای تبلیغاتی، ترویجی، پیشنهادی و… دارند و به منظور کمک به ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال می‌شوند.

برای استفاده از این استراتژی بازاریابی، ابتدا باید آدرس‌های ایمیل مشتری‌های خود را جمع‌آوری کنید. اگر یک وب سایت دارید، یک فرم ثبت نام خبرنامه را روی آن قرار دهید. از طرف دیگر، می‌توانید آدرس ایمیل خود را مستقیماً از مشتریان بخواهید. نکته مهم این است که شما باید ایمیل‌های خود را با محتوای غیرتجاری مانند راهنماها، مقاله‌ها، فیلم‌ها و اینفوگرافیک‌ها متنوع‌سازی کنید. اگر فقط ایمیل تبلیغاتی بفرستید، مشترکان احتمالاً از دریافت خبرنامه شما امتناع می‌ورزند و دیگر ایمیل شما را نمی‌خواند.

2. استراتژی داشتن وب سایت

وب ‌سایت یک استراتژی قدرتمند در بازاریابی است که می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا میزان قابل توجه‌ای مشتری به دست بیاورید.در یکی از گزارشات مشخص شد که مشاغلی که وب سایت دارند 126٪ بیشتر از رقبای خود که وب ساید ندارند فروش دارند. با یک وب‌سایت، می‌توانید خود را به عنوان پیشرو در صنعتی که هستید معرفی کنید و رهبری صنعت خود را بدست بگیرید. بازاریابی از طریق وب سایت فرصت فروش مستقیم را به شما ارائه می‌کند و شما سود کامل را به دست می‌آورید. در غیر اینصورت سود فروش شما با واسطه‌ها تقسیم می‌شود.

راز ایجاد یک وب سایت تجاری موثر، انتشار مطالبی است که مخاطبان شما می‌خواهند آن را بخوانند. اگر خواندن آن ارزشمند باشد، موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو و… با رتبه‌بندی وب‌سایت شما در صدر نتایج جستجو، به کار سخت شما پاداش می‌دهند. و هنگامی که وب‌سایت شما در رتبه بالایی قرار گرفت، بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب می‌کنید و به این معنی که تعداد بیشتری از افراد در مورد محصول و خدمات شما آگاهی پیدا می‌کنند.

3. استراتژی رسانه‌های اجتماعی (سوشال‌مدیا)

آمار نشان می‌دهد که بیش از 2.4 میلیارد نفر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بنابراین مهم است که این کانال را در استراتژی بازاریابی استارتاپ خود بگنجانید. با افزایش حضور کسب‌وکار شما در رسانه‌های اجتماعی، افراد بیشتری آن را می‌بینند و می‌شناسند. علاوه بر این، اکثر شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله اینیستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و..، به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهند تنظیمات و قابلیت خاص داشته باشند تا به مشتری هدف خود دست پیدا کنند.

موفقیت در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بیش از فقط یک پروفایل است. شما باید مطالب جذاب و مرتبط را ارسال کنید که به کاربران دلیلی برای پیگیری حساب شما داشته باشند. و هنگامی که شما دنبال کننده‌هایی را به خود جلب کردید، باید با پاسخ دادن به سؤالات و نظرات آنها، آنها را ترغیب به ماندن کنید. شما باید بتوانید به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

4. استراتژی تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی شما تنها به ازای کاربری که به شما علاقه نشان داده و با کلیک روی تبلیغات، وارد وب‌سایت شما می‌شود هزینه می‌پردازید. با هدفمندسازی و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی می‌توانید تبلیغات‌تان را در زمان درست، تنها به مخاطبان هدف‌تان نمایش داده و بهره‌وری کمپین‌تان را افزایش دهید.

شما می‌توانید از موتورهای جستجوگر مانند Google و Bing تبلیغات کلکی را خریداری کنند. Google AdWords و Bing Ads دو شبکه پیشرو در تبلیغات کلیکی هستند که هر دو هدفمندی با هدف قیمت گذاری برای هر کلیک (CPC) کار می‌کنند. با استفاده از هرکدام از این شبکه‌ها، می‌توانید برای کسب‌وکار  خود تبلیغات سفارشی ایجاد کنید که وقتی شخصی به جستجوی یک کلمه کلیدی مرتبط با شغل شما می‌پردازد، در نتایج جستجو وب‌سایت شما ظاهر شود. برای مثال، اگر راه اندازی شما نرم افزار امنیت سایبری سازمانی را به فروش می‌رساند، می‌توانید کلمات کلیدی مانند “امنیت سایبری برای شرکت”، “نرم افزار امنیت سایبری سازمانی” و “ضد بدافزار سازمانی” را هدف قرار دهید.

جذاب ترین ویژگی جستجوی پرداخت شده، مدل قیمت گذاری CPC آن است که در آن شما فقط وقتی کسی روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، هزینه پرداخت می‌کنید. ده هزار کاربر ممکن است آگهی شما را ببینند، اما اگر کسی کلیک نکند، هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌‌کنید. البته، اگر تبلیغات مرتبط و جذاب را ایجاد کنید و کلمات کلیدی بیشتری را انتخاب کنید افراد بیشتری شما را می‌بینند و با محصول و خدمات شما آشنا می‌شوند.

5. استراتژی حمایت از یک رویداد

حمایت از یک رویداد محلی یا صنعتی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید کسب‌وکار خود را در رادار مشتری هدف خود قرار دهید. شما به سازمان دهنده این رویداد مبلغ کمی پرداخت می‌کنید تا یک اسپانسر شوید و تجارت خود را با علائم، بنرها، غرفه‌ها و سایر مواد بازاریابی در این رویداد تبلیغ کند. این یک توافق دوجانبه است که در انجام صحیح بازاریابی و فروش خودرو بسیار مؤثر است.

صاحبان مشاغل باید از رویدادهایی که به عملکرد آنها یا آنچه ارائه می‌دهند کمک کی کند، حمایت کنند. اگر به عنوان مثال شغل راه اندازی شما یک برنامه بهداشت و سلامتی موبایل است، شاید شما می‌توانید از مارتن‌های سلامت حمایت کنید. اگر کسب‌وکار  شما نرم افزاری ضد بدافزار می‌فروشد، شما می‌توانید از رویدادهای امنیت سایبری و سایر فناوریهای اطلاعات (IT) حمایت مالی کنید.

نکته اصلی این است که اجازه ندهید که سهم بازار کسب‌وکارتان به رقبا برسد.

6. استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری

همان طور که می‌دانید بهترین روش بازاریابی روشی است که مشتری را در هسته تمامی بازاریابی خود قرار دهد. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، روشی است که کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان را در اولویت قرار دهند. در تحقیقات salesforce نشان داده شده است که CRM درآمد کسب‌وکارها را به طور متوسط ​​41٪ افزایش می‌دهد همچنین تخمین زده شده است که 43٪ مشاغل که از CRM استفاده می‌کنند.

در زیر به بعضی از ویژگی‌ها و فایده‌های crm می‌پردازیم:

  • دست یابی به حجم بالا و با ارزشی از اطلاعات مشتریان (نام، مشخصات، سن، شغل، جنسیت و…)
    شناخت بهتر و بیشتر نسبت به نیاز مشتری
    کاهش هزینه‌های تبلیغات
    پاسخگویی سریعتر به مشتریان
    تاریخچه سفارشات و خدمات ارائه شده به مشتریان
    بررسی و آنالیز میزان تأثیر گذاری تخفیفات داده شده به مشتریان
    دستیابی به مشتریان جدید
    فراهم شدن بستر مناسبی جهت ارائه محصولات جانبی و جدید
    بهبود خدمات و در پی آن رضایت بیشتر مشتری
    دسترسی به راه کارهایی مناسب جهت مشتری مداری بهتر و وفادار سازی آنها

7. استراتژی حضور در بین دوستان

شما باید بین دوستان و فامیل خود حضور داشته باشید و در اولین قدم محصول و خدمات خودتان را به دوستان و آشنایان خودتان معرفی کنید. زمانی که شما این اقدام را انجام می‌دهید به نقاط ضعف خود پی می‌بیرید.

بعضی برای این فکر می‌کنند ممکن است در بین دوستان و آشنایان خود خجالت زده بشوند این اقدام را نمی‌‌کنند. زمانی که شما محصول و خدمات که دارید را به دوستان و آشنایان و خود معرفی می‌کنید اول از همه به ایده‌های زیادی دست پیدا می‌کنید. در بیشتر اوقات دوستان و آشنایان یک منبع ناشناخته ای هستند که بعد از ارائه محصول شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

زمانی که شما به این منابع دست پیدا می‌کنید در حالت عادی 10 قدم یا حتی بیشتر جلو خواهید و سریعتر به موفقیت می‌رسید. در ضمن به خاطر داشته باشید که دوستان و آشنایان شما می‌توانند بازاریابان سیار شما باشند.

 نظر دهید »

رضایت مشتری چیست؟ چگونه می شود مشتری راضی داشته باشیم؟

21 تیر 1399 توسط سعید جمالی

ما در این مقاله قصد داریم تعریف دقیقی از رضایت مشتری را بیان کنیم. همچنین اهمیت رضایت مشتری و وفاداری مشتری و این که نرم افزار CRM24 چه کمکی در این موضوع به شما می کند را بررسی می کنیم و در آخر به بررسی عوامل که بر رضایت مشتری تأثیر می گذارد خواهیم پرداخت.

مشتری‌های به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند. مشتریان راضی، مشتریان ناراضی و مشتریان مشعوف.

مشتری راضی : مشتریانی هستند که از محصول و خدمت شما رضایت کامل را دارند و محصول شما و انتظارات مشتری در یک حد و اندازه بوده است.

مشتری ناراضی: مشتریانی هستند که انتظارات و محصول شما مطابق هم نبوده و انتظار بیشتری از محصول و خدمت شما داشته اند.

مشتری مشعوف: مشتریانی هستند که انتظارشان از محصول خیلی کم بوده و به مشتری وفادار شما تبدیل شده است.

رضایت مشتری مربوط به زمان خرید و استفاده محصول یا خدمات شما توسط مشتری است. زمانی که مشتری محصول یا خدمات شما را مورد استفاده قرار می‌دهد در این صورت است که مشتری ممکن است از محصول شما راضیت داشته باشد یا راضیت نداشته باشد. رضایت مشتری حس مثبتی است که بعد از استفاده مشتری از محصول شما به دست می‌آورد. این حس مثبت رابطه نزدیکی به میزان انتظار مشتری از شما و محصول شما دارد.

هنگامی که مشتری محصولی را دریافت می‌کند و از آن استفاده می کند. اگر انتظار او را برآورده کرده باشد حس مثبتی نسبت به محصول پیدا خواهد کرد اگر هم انتظاراتش را برآورده نکرده باشد نسبت به این محصول و خدمت احساس منفی پیدا خواهد کرد. ما می‌توانیم با انجام تعدادی از کارها این رضایت مشتری را به حداکثر برسانید.

در حال حاضر به خاطر رقابت زیاد در بازارهای مختلف و پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن بازارهای آنلاین بیشتر کسب و کارها برای این که بتوانند ادامه کار دهند نیاز به مشتری وفادار دارند. در صورتی که کسب و کاری مشتری وفادار نداشته باشد و به مرور زمان از دور رقابت خارج خواهند شد.

اهمیت رضایت مشتری

برای اهمیت رضایت مشتری دلایل بسیار زیاد می توان عنوان کرد به عنوان مثال :

افزایش خرید مجدد
کاهش ریزش مشتری
تبلغات دهان به دهان
کاهش هزینه تبلیغات
متمایز شدن نسبت به دیگر رقبا
وفادارسازی مشتریان مختلف
….
همان طور که معلوم است تمامی دلایل اهمیت رضایت مشتری مربوط به سود دهی است. چون با افزارش رضایت مشتری درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد و در کنار آن کاهش هزینه خواهید داشت. کاهش هزینه از دو طریق اتفاق می‌افتد.

حفظ یک مشتری یک ، پنج یا یک ، بیست و پنجم جذب یک مشتری جدید برای شما هزینه خواد داشت. به عنوان مثال اگر برای جذب مشتری 50 هزار تومان قرار است هزینه کنید برای جدب بک مشتری 10 هزار تومان تا 2 هزار تومان پرداخت خواهید کرد.
کاهش هزینه تبلیغات. زمانی که مشتریان زیادی به شما مراجعه کنند به مرور زمان مردم نسبت به شما احساس بهتری پیدا خواهند کرد و همچنین تبلیغات دهان به دهان برای شما انجام می‌دهند و این موجب می‌شود که میزان تاثیر دیگر تبلیغات شما کاهش پیدا کند.
راه‌های ایجاد رضایت مشتری

برای رضایت مشتری راه‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال اسنپ فود زمانی که شما اعلام می‌کردید که راضی نیستید درصد تخفیفی به شما هدیه می‌داد که رضایت در مشتری ایجاد شود. اما بعد از مدتی مشتری‌ها از موضوع آگاه شدند و در هر صورت اعلام نارضایتی می‌کردند که این تخفیف را بگیرند. این آمار اطلاعات درستی در اختیار شرکت قرار نمی دهد.

راه‌های دیگری هم وجود دارد ولی هیچ راهی بهتر از ارتباط دو طرفه وجود ندارد. شما باید پورتال مشتریانی داشته باشید که بعد از خرید و در فاصله زمانی خاصی با مشتری ارتباط برقرار کنید و نظر مشتری را از او بپرسید و راه بهتر کردن محصولات را از او بپرسید.

بهترین راه برای داشتن یک ارتباط دو طرفه و داشتن پورتال مشتریان استفاده از نرم افزار CRM24 است. زمانی که شما از نرم افزار CRM24 استفاده می‌کنید به صورت رایگان پورتال مشتریان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ما در این قسمت چهار کمکی که نرم افزار CRM24 به شما می کند را بیان می کنیم.

 
 نظر دهید »
  • 1
  • 2
خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بازاریابی
  • فروش
  • مدیریت ارتباط با مشتری
    • نرم افزار crm

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس