نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

7 استراتژی اساسی بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

21 تیر 1399 توسط سعید جمالی

استراتژی !!!!! همه ما می‌دانیم که بازاریابی و فروش برای همه مشاغل ضروری است. حفظ بقاء و سودآوری سازمان‌ها در دنیای کسب‌وکار امروزی در گرو عملکرد حساب شده واحد بازاریابی و فروش است. علت همین این است که سازمان‌ها و کسب و کارها هیچ استراتژی ندارند.

ما در CRM24 با انواع مشاغل روبرو هستیم. بیشتر آنها نگران رشد  و فروش خود هستند، اما هیچ یک از آن‌ها برنامه منظمی برای بازاریابی و فروش خود ندارند. چه شرکت بزرگ اینترنتی باشند و چه زنجیره ای جدید از بستنی‌های فروشی‌ها. شرکت‌ها بهایی به بازاریابی و فروش خود نمی‌دهند.

از آنجایی که بازاریابی برای استارتاپ‌ها یک مورد بسیار مهم است، ما قصد داریم هفت استراتژی اساسی بازاریابی و فروش که کسب‌وکارهای تازه تأسیس به آن نیاز دارند را معرفی کنیم. شما باید بازاریابی مناسبی در ابتدا کار داشته باشید تا بتوانیدمشتری جدید را از طریق دهان به دهان جذب کنید. تا زمانی که این اتفاق نیفتد. باید استراتژی‌های بازاریابی و فروش زیر را در اولویت قرار دهید تا بتوانید اسم شرکت خود را در بین بازار هدفتون پخش کنید.
 
1. استراتژی ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی)

بازاریابی نامه الکترونیکی یا ایمیل مارکتینگ یک استراتژی اساسی برای جذب مشتری است که به استارتاپ‌ها (کسب‌وکارهای کوچک و در حال توسعه) این اجازه را می‌دهد که با هزینه کم یا بدون هزینه است از این بازاریابی استفاده کنند. ایمیل مارکتینگ به بیان دقیق‌تر به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی، ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود، این ایمیل‌ها معمولاً محتوای تبلیغاتی، ترویجی، پیشنهادی و… دارند و به منظور کمک به ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال می‌شوند.

برای استفاده از این استراتژی بازاریابی، ابتدا باید آدرس‌های ایمیل مشتری‌های خود را جمع‌آوری کنید. اگر یک وب سایت دارید، یک فرم ثبت نام خبرنامه را روی آن قرار دهید. از طرف دیگر، می‌توانید آدرس ایمیل خود را مستقیماً از مشتریان بخواهید. نکته مهم این است که شما باید ایمیل‌های خود را با محتوای غیرتجاری مانند راهنماها، مقاله‌ها، فیلم‌ها و اینفوگرافیک‌ها متنوع‌سازی کنید. اگر فقط ایمیل تبلیغاتی بفرستید، مشترکان احتمالاً از دریافت خبرنامه شما امتناع می‌ورزند و دیگر ایمیل شما را نمی‌خواند.

2. استراتژی داشتن وب سایت

وب ‌سایت یک استراتژی قدرتمند در بازاریابی است که می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا میزان قابل توجه‌ای مشتری به دست بیاورید.در یکی از گزارشات مشخص شد که مشاغلی که وب سایت دارند 126٪ بیشتر از رقبای خود که وب ساید ندارند فروش دارند. با یک وب‌سایت، می‌توانید خود را به عنوان پیشرو در صنعتی که هستید معرفی کنید و رهبری صنعت خود را بدست بگیرید. بازاریابی از طریق وب سایت فرصت فروش مستقیم را به شما ارائه می‌کند و شما سود کامل را به دست می‌آورید. در غیر اینصورت سود فروش شما با واسطه‌ها تقسیم می‌شود.

راز ایجاد یک وب سایت تجاری موثر، انتشار مطالبی است که مخاطبان شما می‌خواهند آن را بخوانند. اگر خواندن آن ارزشمند باشد، موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو و… با رتبه‌بندی وب‌سایت شما در صدر نتایج جستجو، به کار سخت شما پاداش می‌دهند. و هنگامی که وب‌سایت شما در رتبه بالایی قرار گرفت، بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب می‌کنید و به این معنی که تعداد بیشتری از افراد در مورد محصول و خدمات شما آگاهی پیدا می‌کنند.

3. استراتژی رسانه‌های اجتماعی (سوشال‌مدیا)

آمار نشان می‌دهد که بیش از 2.4 میلیارد نفر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بنابراین مهم است که این کانال را در استراتژی بازاریابی استارتاپ خود بگنجانید. با افزایش حضور کسب‌وکار شما در رسانه‌های اجتماعی، افراد بیشتری آن را می‌بینند و می‌شناسند. علاوه بر این، اکثر شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله اینیستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و..، به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهند تنظیمات و قابلیت خاص داشته باشند تا به مشتری هدف خود دست پیدا کنند.

موفقیت در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بیش از فقط یک پروفایل است. شما باید مطالب جذاب و مرتبط را ارسال کنید که به کاربران دلیلی برای پیگیری حساب شما داشته باشند. و هنگامی که شما دنبال کننده‌هایی را به خود جلب کردید، باید با پاسخ دادن به سؤالات و نظرات آنها، آنها را ترغیب به ماندن کنید. شما باید بتوانید به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

4. استراتژی تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی شما تنها به ازای کاربری که به شما علاقه نشان داده و با کلیک روی تبلیغات، وارد وب‌سایت شما می‌شود هزینه می‌پردازید. با هدفمندسازی و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی می‌توانید تبلیغات‌تان را در زمان درست، تنها به مخاطبان هدف‌تان نمایش داده و بهره‌وری کمپین‌تان را افزایش دهید.

شما می‌توانید از موتورهای جستجوگر مانند Google و Bing تبلیغات کلکی را خریداری کنند. Google AdWords و Bing Ads دو شبکه پیشرو در تبلیغات کلیکی هستند که هر دو هدفمندی با هدف قیمت گذاری برای هر کلیک (CPC) کار می‌کنند. با استفاده از هرکدام از این شبکه‌ها، می‌توانید برای کسب‌وکار  خود تبلیغات سفارشی ایجاد کنید که وقتی شخصی به جستجوی یک کلمه کلیدی مرتبط با شغل شما می‌پردازد، در نتایج جستجو وب‌سایت شما ظاهر شود. برای مثال، اگر راه اندازی شما نرم افزار امنیت سایبری سازمانی را به فروش می‌رساند، می‌توانید کلمات کلیدی مانند “امنیت سایبری برای شرکت”، “نرم افزار امنیت سایبری سازمانی” و “ضد بدافزار سازمانی” را هدف قرار دهید.

جذاب ترین ویژگی جستجوی پرداخت شده، مدل قیمت گذاری CPC آن است که در آن شما فقط وقتی کسی روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، هزینه پرداخت می‌کنید. ده هزار کاربر ممکن است آگهی شما را ببینند، اما اگر کسی کلیک نکند، هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌‌کنید. البته، اگر تبلیغات مرتبط و جذاب را ایجاد کنید و کلمات کلیدی بیشتری را انتخاب کنید افراد بیشتری شما را می‌بینند و با محصول و خدمات شما آشنا می‌شوند.

5. استراتژی حمایت از یک رویداد

حمایت از یک رویداد محلی یا صنعتی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید کسب‌وکار خود را در رادار مشتری هدف خود قرار دهید. شما به سازمان دهنده این رویداد مبلغ کمی پرداخت می‌کنید تا یک اسپانسر شوید و تجارت خود را با علائم، بنرها، غرفه‌ها و سایر مواد بازاریابی در این رویداد تبلیغ کند. این یک توافق دوجانبه است که در انجام صحیح بازاریابی و فروش خودرو بسیار مؤثر است.

صاحبان مشاغل باید از رویدادهایی که به عملکرد آنها یا آنچه ارائه می‌دهند کمک کی کند، حمایت کنند. اگر به عنوان مثال شغل راه اندازی شما یک برنامه بهداشت و سلامتی موبایل است، شاید شما می‌توانید از مارتن‌های سلامت حمایت کنید. اگر کسب‌وکار  شما نرم افزاری ضد بدافزار می‌فروشد، شما می‌توانید از رویدادهای امنیت سایبری و سایر فناوریهای اطلاعات (IT) حمایت مالی کنید.

نکته اصلی این است که اجازه ندهید که سهم بازار کسب‌وکارتان به رقبا برسد.

6. استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری

همان طور که می‌دانید بهترین روش بازاریابی روشی است که مشتری را در هسته تمامی بازاریابی خود قرار دهد. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، روشی است که کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان را در اولویت قرار دهند. در تحقیقات salesforce نشان داده شده است که CRM درآمد کسب‌وکارها را به طور متوسط ​​41٪ افزایش می‌دهد همچنین تخمین زده شده است که 43٪ مشاغل که از CRM استفاده می‌کنند.

در زیر به بعضی از ویژگی‌ها و فایده‌های crm می‌پردازیم:

  • دست یابی به حجم بالا و با ارزشی از اطلاعات مشتریان (نام، مشخصات، سن، شغل، جنسیت و…)
    شناخت بهتر و بیشتر نسبت به نیاز مشتری
    کاهش هزینه‌های تبلیغات
    پاسخگویی سریعتر به مشتریان
    تاریخچه سفارشات و خدمات ارائه شده به مشتریان
    بررسی و آنالیز میزان تأثیر گذاری تخفیفات داده شده به مشتریان
    دستیابی به مشتریان جدید
    فراهم شدن بستر مناسبی جهت ارائه محصولات جانبی و جدید
    بهبود خدمات و در پی آن رضایت بیشتر مشتری
    دسترسی به راه کارهایی مناسب جهت مشتری مداری بهتر و وفادار سازی آنها

7. استراتژی حضور در بین دوستان

شما باید بین دوستان و فامیل خود حضور داشته باشید و در اولین قدم محصول و خدمات خودتان را به دوستان و آشنایان خودتان معرفی کنید. زمانی که شما این اقدام را انجام می‌دهید به نقاط ضعف خود پی می‌بیرید.

بعضی برای این فکر می‌کنند ممکن است در بین دوستان و آشنایان خود خجالت زده بشوند این اقدام را نمی‌‌کنند. زمانی که شما محصول و خدمات که دارید را به دوستان و آشنایان و خود معرفی می‌کنید اول از همه به ایده‌های زیادی دست پیدا می‌کنید. در بیشتر اوقات دوستان و آشنایان یک منبع ناشناخته ای هستند که بعد از ارائه محصول شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

زمانی که شما به این منابع دست پیدا می‌کنید در حالت عادی 10 قدم یا حتی بیشتر جلو خواهید و سریعتر به موفقیت می‌رسید. در ضمن به خاطر داشته باشید که دوستان و آشنایان شما می‌توانند بازاریابان سیار شما باشند.

 نظر دهید »

بایدها و نبایدهای پشتیبانی نرم افزار CRM

21 تیر 1399 توسط سعید جمالی

ما در این مقاله قصد داریم درباره پشتیبانی نرم افزار CRM را تشریح کنیم و از دیدگاه‌های مختلف آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. در قسمت اول توضیح کوتاهی درباره اهمیت داشتن پشتیبانی توضیحاتی داده می شود سپس نحوه پشتیبانی نرم افزار CRM24 را شرح می دهیم. در ادامه مقاله به بررسی استانداردهای یک پشتیبانی CRM مناسب می پردازیم و در آخر نتیجه گیری کلی از مقاله خواهیم داشت.

مهم نیست گذشته خودمان را چگونه گذرانده ایم. حتی مهم نیست که آینده چگونه به نظر می رسد. ما وظیفه داریم که خودمان را به بهترین شکل آماده کنیم. یکی از ابزاری که به ما کمک می کند از مشکلات به خوبی گذر کنیم این است که یک سیستم پشتیبانی بسیار قوی در کنار ما باشید. پشتیبانی زمانی بیشتر دارای اهمیت می شود که مربوط به استراتژی اصلی فروش ما باشید و آن پشتیبانی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است.

وجود یک پشتیبان قوی می تواند به شما کمک کند تا از کسب و کار خودتان محافظت کنید و بتوانید به بهترین شکل ممکن به مشتری خودتان پاسخ دهید و رضایت مشتریان خود را به دست بیاورید.

پشتیبانی در نرم افزار CRM :

پشتیبانی نرم افزار CRM به دو صورت است که بستگی دارد شما کدام نوع CRM را خریداری کرده اید. نرم افزار به دو صورت قابل خرید است یکی از آن ها خرید به صورت لوکال و دیگری به صورت ابری است. شرکت های ارائه دهنده نرم افزار CRM شرایط مختلفی را برای ارائه پشتیبانی دارند.

از آنجایی که سیاست شرکت CRM24 ایجاد شرایط هر چه بهتر برای شرکت ها است پشتیبانی نرم افزار ابری (saas  ) شرکت CRM24 رایگان است. این در حالی است بعضی شرکت ها برای پشتیانی نرم افزار ابری خودشان هزینه هایی را در نظر گرفته اند.

همچین برای لوکال هزینه پشتیبانی یک ساله رایگان در نظر گرفته است و برای ادامه قراردادهای جدایی تنظیم می کند. این مورد هم به این دلیل است که بعد از مدتی نیاز به به‌روزرسانی دارد. شرکت CRM24 نرم افزار ابری خودش را به صورت رایگان و در دوره های زمانی سه ماه و شش ماه به روزرسانی می کند.

بروزرسانی ها به دو صورت است. ممکن است که این بروزرسانی فقط مربوط به ماژول ها باشد و تغییرات کوچکی در ماژول ها انجام شود و یا اینکه ابزار جدیدی آمده و نیاز است که این ابزار به نرم افزار متصل بشود. CRM24 تمام  این بروزرسانی ها را در نرم افزار ابری به صورت رایگان انجام می دهد و در اختیار شما قرار می دهد.

نکته دیگری که وجود دارد این است که شرکت CRM24 تمام آموزش هایی که دارد را به صورت رایگان در اختیار مشتریانش قرار می دهد و هرگونه مشاوره در زمینه خرید را هم به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهد. قرار دادن مشاوره رایگان در اختیار مشتریان حتی اگر مشتریان بخواند از شرکت دیگری خرید را انجام دهند به کسب و کارها این اجازه را می دهد بهترین تصمیم را در اتخاذ کنند.

استاندارد های پشتیبانی نرم افزار CRM:

برای پشتیبانی نرم افزار یکسری استاندارهایی وجود دارد که شما می توانید متوجه بشوید که آیا پشتیبانی که دریافت می کنید،پشتیبانی مناسیبی هست یا خیر؟

اولین پاسخ گویی

اولین پاسخ گویی مشخص می کند که پشتیبانی شرکت در چه حدی است. درصورتی که شما یک درخواست پشتیبانی داشته باشید و ارسال کنید باید ببینید بعد از چه مدتی به شما پاسخ داده خواهد شد. استاندار پاسخ گویی در سطح جهان نیم ساعت است. این پاسخ، پاسخی است که کارشناس پشتیبانی باید برای شما ارسال کند و اطلاع دهد که مشکل شما دریافت شده است و در حال پیگیری است.

مهم این است که شما متوجه بشوید که این پیامی که شما دریافت کرده اید توسط روبات و به صورت اتوماتیک برای شما ارسال نشده باشد. زمانی که کارشناس پشتیبانی شرکت به شما اطلاع می دهد که مشکل شما را دریافت کرده است می توانید این امید را داشته باشید که کسی در شرکت دارد کار شما را پیگیری می کند.

پشتیبانی رایگان

باید قبل تهیه بدانید که پشتیبانی نرم افزار که تهیه می کنید چه هزینه برای شما به همراه خواد داشت. به عنوان مثال نرم افزار CRM24 تمام پشتیبانی نرم افزار ابری خودش را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهد. نرم افزار لوکال CRM24 هم یک سال پشتیبانی رایگان دارد و برای سال های آینده با توجه به میزان بروزرسانی و نوع قرار پشتیبانی حداقل هزینه ای را در نظر می گیرد.

مدت زمانی که در صف انتظار تلفن هستید

باید زمان تقریبی که شما در انتظار هستید را مشخص کنید. اگر میزان زمانی که شما در صف انتظار قرار دارید کم باشد به این معنا است که شرکت دارای تعداد کارشناس پشتیبانی مناسبی است. اگر زمان زیادی در صف بودید نشان می دهد که یا مشکل زیادی این نرم افزار دارد و یا نیروی متخصص کمی دارند.

نرم افزار CRM24 با در اختیار قرار دادن شماره مستقیم نیروی پشتیبانی این اجازه را به مشتریان خود می دهد که در هر زمانی که می خواهید شما  با آن ها تماس بگیرید و مشکل خودتان را رفع کنید.

دسترسی

میزان دسترسی شما به کارشناسان پشتیبانی را باید بررسی کنید.اگر هنگامی که قصد تماس با نیروی پشتیبانی را دارید، روش متمرکزی وجود ندارد و شما باید به دنبال نیروی پشتیبانی بگردید این پشتیبانی کمکی به کسب و کار شما نمی کند. نرم افزار CRM24 همان طور که گفته شد دسترسی نزدیکی بین شما و نیروی پشتیبانی ایجاد کرده است. شما می توانید شماره موبایل نیروی پشتیبانی را داشته باشید و در صورت هر گونه سوال با او تماس بگیرید. همچنین می توانی از قسمت کمک نرم افزار تمام مشکلاتی که دارید را برطرف کنید.

رفتار اپراتور

مسئله بعدی که باید به آن توجه کنید این است که رفتار اپراتور هنگام تماس شما به چه صورت است. زمانی که شما تماس می گیرید به صورتی رفتار می کند که چرا تماس گرفته اید یا به خوبی جواب شما را می دهد. صمیمیت باید در لحن گفتگو و نگارش مکاتبات بخش پشتیبانی، وجود داشته باشد.

داشتن آموزش به صورت وبلاگ و فیلم

شما باید بتوانید بعضی کارها را خودتان انجام دهید و وابسته‌گی زیادی به شرکت ارائه دهنده پشتیبانی نداشته باشید. اگر شما وابستگی زیادی به پشتیبانی داشته باشید هر زمان که شرکت پشتیبانی اراده کند می تواند هزینه بالایی از شما بگیرد. به همین منظور لازم است که شما اطلاع کافی درباره نرم افزار داشته باشید.

برای اینکه شما اطلاع کافی درباره نرم افزار پیدا کنید باید فیلم های آموزشی و مقاله های آموزشی در اختیار شما قرار بگیرد. ما در CRM24 با آماده سازی فیلم ها، مقاله های آموزشی و آموزش های رایگان شخصی که در اختیار شما قرار می دهیم سعی در بالا بردن اطلاعات شما داریم و به دنبال این هستیم که شما بتوانید به سادگی از نرم افزار استفاده کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

خدمات 24 ساعته:

به احتمال زیاد این ادعا را خیلی جاها شنیده اید. با توجه به این ادعا حتی خرید کرده اید و زمانی که می خواستید در زمان خاص پشتیبانی دریافت کنید هیچ پشتیبانی به شما داده نشده است. معمولا این ادعا درست نیست. چون هزینه داشتن پشتیبانی 24 ساعته برای شرکت ها بسیار بالا خواهد بود و شرکت ها این ادعا را صرفا جهت تبلیغات می کنند. ما در CRM24 در روزهای کاری از صبح ساعت 8 تا بعد از ظهر ساعت 6 به صورت تلفنی در خدمت شما هستیم. همچنین در صورت ارسال تیکت ما از صبح ساعت 8 تا اخر شب ساعت 12 پاسخ گوی تمامی مشکلات شما خواهیم بود.

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد داشتن پشتیبانی از اهمیت بالایی برخوردار است. این شما هستید که باید از شرکت خوب خرید کنید و کسب و کار خودتان را به افراد غیر متخصص نسپارید. ما آماده هستیم که به صورت رایگان مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

 نظر دهید »
دی 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بازاریابی
  • فروش
  • مدیریت ارتباط با مشتری
    • نرم افزار crm

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس